2011-03-09

Oväntat men ack så trevligt besök

denna plats, finns en underbart go och rar tjej, med två lika ljuvliga fyrbenta vänner. Av någon ougrundlig anledning har de hälsat på. Helt plötsligt fanns dem utanför huset. Förvåningen byts mot glädje både hos mig och killarna, de älskar hundar och det gör undertecknad med för den delen.
Söker vilt med blicken för att se var matte är, men hon lyser med sin frånvaro. Hur i hela friden ska jag nu få hem dem?? Hur trevligt det än är så måste ju Miss E och Herr Hund hem till sin rätta plats. Kruxet är ju bara, om jag inte minns fel, mattes hem ligger i Skåne och vi i Norrbotten!!

Ni ser själva det ologiska i detta. Hur i hela friden har dessa raringar tagit sig fram? Visst de har tagit drömvägen så klart! Jag har haft den äran att drömma om dessa fantastiskt goa vovvar. Dock var det inte helt problemfritt, att få hem dem var ett stort problem och jag måste tyvärr erkänna att jag vaknade innan jag hann finna på en lösning. Tack och lov så finns de i sin egna hemmamiljö till allas glädje. Tror nog att det skulle falla många stora tårar hos deras familjemedlemmar om de förlorade sina dyrgripar, men tack för besöket!

Tänk vad man får vara med om i drömmarnas värld.

Idag ska R till tandläkaren och jag hoppas att det går bra, det är ju inget roligt besök att se fram emot.

Ha en bra dag ♥♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Ja, det är inte vettigt vad tokigt man kan drömma...inte ens i sin vildaste fantasi i vaket tillstånd skulle ju detta ske =)))
    Lycka till med tandis och kram till er!

    SvaraRadera
  2. Mia:

    Haha nej precis, det var otroligt duktiga vovvar detta, spårhundar av värsta graden

    Tackar och kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt "nattbesök" det hade säkert varit roligt att träffa på matte oxå ;-)
    Ha en fin dag vännen! Och lycka till hos tandis!

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Så det var därför de var så sega i morse och sov som bedövade när jag kom ner ;-) Nåja, tack och lov är mina dyrgripar på plats men som man kan röra till det i drömmen!

    Hoppas det går bra för dig hos tandläkaren.

    Kram

    SvaraRadera
  5. fidolina:

    Ja det var hur trevligt som helst "ler", ett plus hade varit att träffa matte men det kanske blir ett annat "nattbesök"?

    Tackdetsamma och R och E är duktiga på att härda ut med att bli betittade i munnen

    Kram

    SvaraRadera
  6. Znogge:

    Det tär på krafterna att vara på "nattliga aktiviteter" hahaha.
    Jag förstår att du är glad att de är hemma. Man får vara med om ett och annat när man sover, det är tydligt.

    Det ska nog gå bra men tack =)

    Kram

    SvaraRadera