2011-03-08

Grävande intention

Mina söner har arbetat hårt med att gräva sin snögrotta. Den har fyra utgångar. Två mot uppfarten, två mot baksidan av tomten. Är ju ingen superfotograf så djupet kanske inte syns så bra. Roligt hade dem och blöta blev dem.


Sportlovet utnyttjas på bästa sättet! Kanske vårkänslorna så sakteligen börjar spira. Fåglarnas glada sånger lockar fram detta, solen och den milda temperaturen hjälper naturligtvis till de också. Den nedre bilden visar mittgången längst in och man kan ana två vägar, en som går till vänster och en annan till höger.

Ha en bra dag alla! ♥♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Jag blir så glad av att se dina barn roa sig på det sättet...barn av idag brukar mest sitta inne vid datorn tycker jag...jag må ha fel, men jag tror inte det...

    SvaraRadera
  2. Mia:
    Det är roligt att se dem vara ute och ha kul, du har alldeles rätt. Många barn sitter tyvärr alltför lång tid framför datan.

    Här i huset finns det regler för hur länge man får sitta, annars brukar det vara legobygge som gäller här, åtminstone för R. E tycker om pyssel.

    SvaraRadera
  3. Vilket rejält bygge! Skönt för pojkarna att kunna vara ute lite.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Znogge:

    Det är ett stort bygge men jag har fått påpeka risken med ras om de har för många tunnlar och för tätt. Det är så härligt att se dom i aktion igen!

    Kram

    SvaraRadera