2011-03-09

Glädjande Nyheter - Hålla sig för skratt

Semper har kommit ut med en ny kaksort som påminner starkt om Singoalla! Den är inte bara glutenfri utan även mjölkfri - tjohoo så glad jag blev när jag såg den i mataffären.

Vad man däremot kan hålla sig för skratt är priset: 26:90 för åtta stycken kakor! Det är ofattbart dyrt att vara allergisk. Dessutom verkar inte E tåla kakorna för de innehåller plommonkoncentrat!

Aldrig får man vara riktigt glad och njuta när man hittar något gott. "Suck". Nu ska jag fortsätta min städningsrunda som tar sin lilla tid. Passar på att serva barn och dona med annat smått och gott.

**************
Tandläkarbesöket för R gick helt problemfritt, han var lite orolig att de skulle dra ut en tand, varför vet jag inte men han hade fått för sig att de sagt att det skulle göras om den lösa tanden inte var borta. Men som sagt var det fanns inget att oroa sig för! 

2 kommentarer:

  1. Jösses, vilka dyra kakor!! Det är konstigt att visa produkter ska vara så mycket dyrare än andra. Jag vet att Viktväktarnas alternativ också är dyrare.

    Svar: Tack för inspirationskramen!!
    Ja, det är nog så ayy man inbillar sig att det är tråkigt att skriva om vardagslivet, men oftast har jag kanske bara varit på jobbetunder en dag. på grund av sekretessen. så kan jag inte skriva om allt som sker där.

    Apropå nagellack, så gillar jag mest heltäckande nagellac. Matt eller pärlemorsaktigt spelar ingen roll för min del. Min hund är en hovawart och han är helt (h)underbar!

    SvaraRadera
  2. Junitjej:

    Det är dyrt att vara allergisk eller när man har en speciell diet.

    Det bjuder jag på =)
    Sekretess kan ju lägga lite lock på saker och ting, svårare att få utlopp om något varit extra problematiskt på jobbet.

    Dina naglar blir riktigt tjusiga med andra ord. Jag skulle gärna vilja måla mina naglar men de hinner ju inte växa ut innan saxen är där! Förstår att din vovve är (h)underbar!

    SvaraRadera