2010-05-28

Lyckad dag

Riktigt lyckad dag blev det för grabbarna. De fick ju välja om de ville lunka, gå eller springa de 3-4 km som var målet idag, pojkarna valde att gå och de tyckte att det var jättekul! Och att städa skolgården var dunder kul, enligt dem själva. Nu skulle man ju tro att de var jättetrötta efter skolan men efter det att de fått ett mellanmål kom nästa projekt, de skulle till stan´s stora rutchkana. Den ligger i en supermysig del av staden nära ena hamnen (norra hamnen), ett stort grönområde med utmärkta gång vägar och parkbänkar där man kan slå sig ned och vila och bara njuta.
Tyvärr är det även ett eftertraktat område för de som nyttjar alkohol.

Just nu sitter sönerna och avslutar dagen med lite tvspel innan det blir dags att se kvällsfilm för nog kan mamma ögat se att tröttheten svävar som ett påbörjande moln nu. Vad blir det för kvällsmål då ?
E vill ha pyttipanna med spenat och lingonsylt
R vill ha en raggarmacka med hamburgare på (raggarmacka är en stekt hamburgare på lättstekt bröd, mitt glutenfria fria grova)

Imorgon hägrar en utflykt till havsbadet, där finns det enorma klätterställningar, torn, samt hängbroar att rasa runt bland, till min fasa är tornen ganska höga så jag håller tungan rätt i munnen att inget ska hända, för jag är höjdrädd som bara den, men skulle det bli aktuellt så är jag inte sen att flyga upp för att rädda dem "fniss"

7 kommentarer:

  1. Nog tycker jag det låter som en ganska jobbig dag för pojkarna, men i den åldern har dom tydligen hur mycket ork som helst! kan dom inte dela med sig till mig??? Snälla... ;-))
    Ha det gott vännen, kram!!

    SvaraRadera
  2. Mia:

    Att det finns hur mycket energi som helst är ju uppenbart och jag skulle också behöve hälften av den för alla upptåg som de planerar "fniss"

    Kram tillbaka vännen!!

    SvaraRadera
  3. Det lät som en glad och bra dag för stora och små! Tänk att det kan vara kul att städa ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. znogge:
    Du skulle bara veta, mina herrar tycker faktiskt om när de får städa och hålla på, undrar om det sitter i när de blir äldre ..

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det tvivlar jag på... Av egen erfarenhet alltså...

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  6. Dom kombinationerna på mat har jag nog aldrig hört talas om ;)
    Vad blev det för mat?

    Havsbadet lät jätteskoj. Oftast klättrar barnen bättre än man tror..

    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Sussi:
    Det är standard kvällsmat här hemma. Du skulle bara veta hur maträtterna är under en dag "fniss"
    Kvällsmålet är oxpytt till E och R tar stekt hamburgare på lätt stekt bröd (mitt glutenfria grova) De kan ju nämligen inte heller äta det med gluten.

    SvaraRadera