2011-02-27

Starwars vanlig spelfilm eller tecknat

Första gången jag såg StarWars var ju med Harrison Ford som Han Solo, Mark Hamill som Luke Skywalker och Leia Oregana spelades av Carrie Fisher.
Luke var ju son till Padme Amidala och Anakin Skywalker, Leia var hans tvillingsyster men de båda blev bortadopterade sedan deras mor dött av brustet hjärta, Luke kom till sin pappas halvbror på Tatooine och Leia hamnade hos senator Organa.

Det var mitten av 1980 talet jag såg den och den var ju hur spännande som helst! Filmen som gjordes 1970 och fick två efterföljare
  • Rymdimperiet slår tillbaka 1980
  • Jedins återkomst 1983
22 år senare påbörjar George Lucas en andra uppföljare till originaltriologin:
  •  Episod 1: Det mörka hotet 1999
  •  Episod 2 : Klonerna anfaller 2002
  •  Episod 3 : Mörkrets hämd 2005
Har sett dessa filmer men måste i ärlighetens namn säga att jag gillade inte alls dem! Tror inte att jag avslöjar något som ingen redan vet, vetskapen att Anakin omvänds till den mörka sidan av Darth Sidious en mörk Sithlord gillar jag inte alls. Han hade en sådan otur i valet av dem han trodde på. Men det som håller mig gladare är ju att Luke, Anakins son faktiskt räddar sin far!

Har sett otaliga tecknade avsnitt av StarWars med sönerna och de är riktigt bra! Nu gillar jag ju tecknade filmer men ändå, det är spänning i dem och dessutom har Anakin en egen padawan något som han inte har i det riktiga filmerna, lite trist faktiskt. Om jag ska tipsa något så tipsar jag på den tecknade varianten av StarWars

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte alls tänka mig tecknad StarWars men visst, man ska inte ha förutfattade meningar...

    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå det, dessutom kanske du inte har någon orsak att se tecknade filmer nu eftersom era barn är större "ler"

    De tecknade versionerna är roligare för det är mildare våld och fler karaktärer som inte kommer fram i filmversionen med vanliga människor, dessutom verkar det finnas böcker om Luke och hans hustru och deras barn..hur mycket som helst verkar det som, det kommer jag dock itne att ge mig in på..

    Tack detsamma
    Kram

    SvaraRadera