2011-02-27

Flyter bra

Så är det bara att konstatera att varmvattnet är tillbaka igen! Igår eftermiddag behagade detta fenomen att återvända tack vare mild temperatur. Tack gode gud för det säger jag bara. Man märker inte hur naturligt saker är förrän man tappar dem, det är helt klart nyttigt att vara utan för att sedan uppskatta när man fått tillbaka vad det nu är som varit borta ( i detta fall varmvatten)

Igår när vi var ute på stan och hastade mellan olika platser för att hinna med det vi skulle så slog det oss hur mycket folk vräker i sig när de sitter på café, nu säger jag inte detta för att på något sätt ge dåligt samvete utan det är bara ett konstaterande, alla caféer vi passerade var fyllda av mumsande och tuggande gäster i allehanda storlekar, barn som vuxna, unga som gamla. Såg en liten filur som hade fullt sjå med att få in en tugga av en enorm muffins i munnen, var tvungen att småle. Det är kul att se att människor samlas och umgås med varandra helt klart. Vad jag dock saknar här i sta´n är dock ett café för gluten och mjölkallergiker. Vi lever på 2011 men det finns inte ett ställe där det serveras glutenfritt, - trist.

Nå för att återgå till vart jag skulle komma, mamma och jag åker nedför rulltrappan för att bege oss mot den "gamla" bokhandeln när vi båda konstaterar helt utan vidare att vi lever i fel tid. Tänk om man kunde behålla grundstandarden som finns nu (varmvatten etc). Ingen av oss är särskilt tillfreds i denna tid. Jag har sagt det förr och kommer antagligen att upprepa mig igen vid tillfälle "ler"

Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Ja Lou Ferringo var häftigt att möta, han är sig lik trots att det gått så många år :-)
    Trist att det inte finns glutenfritt alternativ. Vi ha en glutenintolerant i familjen (gubbens dotter)och det som stör mig är att det skall vara så jäkla dyrt.

    SvaraRadera
  2. Ang filmerna så vad Dragonhunter tyvärr en riktigt dålig film. Effekter och skådespeleri var B-filmsklass. Den med Cruz och Diaz var riktigt rolig, skrattade gott många gånger. Som en actionparodi nästan :P

    SvaraRadera
  3. Barnens hjältar:
    Kan tänka mig att han är sig lik den rackaren =)
    Det är mycket trist att det inte ska gå att hitta ett glutenfritt ställe! Dyrt ja, fy det är bara förnamnet. Nu är vi inte bara glutenintoleranta utan även mjölk och här kostar en liter mjölk 25 kronor!!

    För att inte tala om vad ett halvt kilo mjöl kostar..urk inte är det billigt att vara sjuk.

    Vad synd att Dragonhunter var dålig, det kanske är så med dessa påkostade filmer att det läggs ned så mycket pengar på effekterna att man glömmer handlingen? Då vägde ju Tompans film upp det hela hihi vilken tur!

    SvaraRadera
  4. Äääääntligen!
    Ja, vi tar mycket för givet, vatten, el...det är nog nyttigt att förlora de tingen ibland, men nog kan jag tycka att det blev lite för länge för er del...
    Skönt att det är tillbaka *L*

    SvaraRadera
  5. Mia: Precis så där känns det - wohoooo!!
    Lite i längsta laget kan vi också tycka men ack så uppskattat nu!

    SvaraRadera