2011-08-10

Analkande skolstart

Den 22 augusti knackar skolstarten till 4:e klass på dörren! Tänk att de börjar åk 4..helt otroligt. De längtar lite smått tillbaka, vilket är goda tecken. Har dessutom riktigt goda nyheter gällande utbildningen jag sökt till, jag har fått besked om att jag blivit antagen!! Så veckan efter pojkarna börjat, den 29:onde börjar min skola. Det känns helt fantastiskt roligt att läsa igen. - Litteraturvetenskap 30 p (halvfart och distans) kunde inte vara bättre. Tack för att ni hållit tummar och fötter för mig <3<3


Det är fortfarande regnigt och grått, tursamt nog har vi tak över huvudet och det är inte lite. Veckan började dock aningen tråkigt. Jag och pojkarna var i stan på olika ärenden och skulle som sista anhalt stanna till vid W. Regnet öste ned och vi hann inte mer än komma innanför dörrarna när R låg raklång på gummimattan, på mage och ansikte mot golvet. Tårarna gick inte att hålla tillbaka för stackarn. Resultatet? Ett uppskrapat knä, helt demolerade glasögonbåge och ömmande höger knä. Det vänstra knäet ömmar ordentligt idag och det har blivit en blöt sörja på såret, han har ont utan tvivel och haltar omkring. Får hålla ett öga på hur det artar sig. Pratade på en gång med butikschefen som gjorde en skadeanmälan på en gång. Bara några minuter senare var det ett annat barn som halkade på precis samma plats! Det är rent livsfarligt att gå in blötskodd på gummimattor, de ska ju vara rustade för att tåla väta, eller ??

Nu är vi i mitten av veckan och räknar så smått ned till skolstarten för oss tre.
Var rädda om er därute mina vänner <3

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att plugga lite ..du kommer att bli trött men du kommer även att ha roligt :o) Lycka till med skolstart både för dig och pojkarna. Julia börjar femman nu och Rasmus andra året på gymnasiumet. Robin har ju tagit studenten nu och nu är det jobb som gäller för honom.

    Aj aj för att halka. Stackars liten. Hoppas det onda har gett sig nu. kram på dig

    SvaraRadera
  2. Grattis till skolstarten! Jag älskar att läsa som du kanske vet men jag tror inte jag skulle palla att plugga litteraturvetenskap...
    Dottern min börjar också plugga nu, på heltid i två år, hon är 35 år och gick ut gymnasiet som barnskötare. Nu har hon jobbat fem år på en djurbutik. Nu ska hon läsa E-handel, hon har redan eget företag inom webdesign. Tycker det är så skoj när man inte behöver jobba med samma sak hela sitt liv, jag har också bytt, från bank till krögare, man ska ta alla chanser man får.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Grattis till att du kom in. Vår äldsta dotter har läst Litteraturvetenskap och var mycket nöjd. Hoppas du ska trivas lika bra.

    Vilken otur för R men barn i den åldern hämtar sig trots allt snabbt. I vår lilla galleria sätter man upp varningsskyltar för det är visst ett vanligt problem med hala golv och mattor.

    SvaraRadera
  4. Alltså jag får inte fram inläggspanelen för att skriva..skumt

    SvaraRadera