2011-02-26

Kritisk funderation

Det är trist när man läser att en dokusåpa medlem tagit livet av sig pga något som "ångrats". Nu vet jag inte alls vad det handlar om men tror säkerligen att det handlar om mer än bara ånger i detta fall. Tragiskt är det i vilket fall som helst. Att en människa känner att det är så tungt att leva, att det inte finns någon annan utväg än att ta sitt eget liv..
Personen i fråga ska ha varit med i denna omtalade tvproduktion BigBrother.

Vad jag nu kan fråga mig är : vad är det för speciellt med denna tv-produktion som får folk att söka sig dit i hjordar? Varför sitter vi bänkade för att se vad som utspelar sig i detta hus? Bråk, intriger, sex med mera. Några får vänner..visst det är ju bra, men se´n? Det hela görs ju bara för att "synas", att bräcka det förra gänget på något sätt, att vara värst. Har jag nu sett detta innan jag uttalar mig? Jo, det har jag gjort men inte många avsnitt för jag kände mig aningen spyfärdig för hur man agerade.

Nog finns det väl bättre sätt att spendera pengarna på? Är jag helt ute och cyklar i mina åsikter? Det är ju tur att vi är olika, gjordes dessa dokusåpor för mig skulle de inte leva länge..

Sedan kan jag inte låta bli att undra över hur länge ska dessa "Hedersmord" existera här i Sverige?
Det är så ofattbart att en människa kan agera på detta sätt mot sin egen familjemedlem, nu har förvisso de övriga i familjen tagit avstånd från sin fars agerande, men ändå - det är gjort. En liten tvååring har tappat sin mamma. Stackars liten ..

Önskar er en trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag ser, tack o lov, inte såna program. Kan inte se förnedrings-tv, jag tycker det är tragiskt...
    Ännu mer tragiskt är ju detta med hedersmord...den enda som förlorar hedern är den som utför det!
    Hoppas ni mår bättre i familjen och att vattnet kommit tillbaka??? Så drygt att vara utan vatten, speciellt i sjukdomstider...
    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Mia: Visst är det att förnedra sig själv att vara med i dylika progam, har väldigt svårt att se mig själv i någon av dessa.

    Att ta livet av en annan är att förlora sig själv totalt!

    Vi mår alla mycket bättre nu tackar som frågar, dock har INTE varmvattnet ännu återvänt! Det har varit lite tufft med vatten ja..
    Stor kram tillbaka!!

    SvaraRadera