2010-10-11

Morgondagen

Imorgon ska åk 3 vara ute i skogen hela långa dagen och göra ett rymdprojekt/äventyr. Från 8.30 - 13.30 när skoldagen är slut, sedan är det tillbaka 18.30- 20.30 för fortsatta äventyr. Det låter skojigt men jag begriper inte varför det ska vara så mycket ute aktiviteter. Föräldrar får vara med, så nu är det till att leta fram överdrags byxor, mössa, vantar och tålig jacka för det ska blåsa ordentligt imorgon, enligt den norksa yr. no och de har rätt till 99% vid väder prognos.

Kvällens väder lovar inte gott. Det har blåst, haglat och regnat, fastän man är inomhus så blåser det in genom kroppen. Brrr.

Har norpat en kul utmaning från min mor . Man ska svara på frågorna nedanför och det svaret ska börja på den första bokstaven i ens namn. Kul och lurigt


Jag heter Veronica

Jag vill Vada i pengar

Jag har Vandrat barfota i Elfenbenskusten

Jag är rädd för Vansinnet i världen

Jag är inte en Viktigpetter

Jag sjunger Vem tänder stjärnorna

Jag är Varmhjärtad

Ett djur jag påminner om Vessla

Mitt modersmål Vacker svenska



Jag älskar Varma mackor


Ha en bra kväll !

7 kommentarer:

  1. Ja ikväll började vintern med råge! Hagel i över 1 timme och hård storm.. Kul.. Nej;)
    Du har helt rätt norska yr. är en säker källa imorrn ska det blåsa minst 9 sekundmeter inte kul att traska i skogen då.
    Håller med! Alltför många utedagar gör att skolarbetet blir lidande därför blir det hemläxor istället 7 dar i veckan om målen ska nås.. Beundrar verkligen barnen av idag som kommer i kläm i alla situationer. Viktigt då att vi föräldrar Mor/Farföräldrar ryter till lite mellan varven.

    SvaraRadera
  2. Himmel o plättar Veronica, jag tycker barnen är ute hela tiden...nästan! Visst är det väl bra, men det känns bara så ovant för mig som minns den gamla skolan. På den tiden klagades det över att barnen fick röra sig för lite *L*
    Kul att du antagit utmaningen! Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul utmaning och så fick vi veta lite mera om dig.

    Just nu "ligger det i tiden" att eleverna ska vara ute mycket. Populärt är "utematte" men även andra aktiviteter. I ärlighetens namn tycker jag att lagom är bäst ;-)

    Hoppas det blir en bra dag i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Mia: Jodu det är en hel del uteaktiviteter i denna skola, när man påpekar detta så blir svaret : det är inte mer i våran skola än andra piteåskolor.

    Det var samma klagan när jag gick i skolan. Det var inte nog mycket ute. Ja det blir aldrig bra.
    Jo jag gillar endel utmaningar och denna var en sådan, är ju lite nyfiken av mig serdu "fniss"
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Znogge:
    Ja, visst var den lite skojig och klurig när man ska börja svaret med första bokstaven i sitt namn! Man får tänka till lite grand. "utematte" vad i hela fridens namn är det? Jo det är mycket av den varan och jag gillar det inte, även om dagens aktivitet var rolig.

    Lagom är alltid bäst oavsett vad det gäller =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tjena vesslan! Panelhönan calling....from Dalarna, fast du verkar ju vara mer i yttre rymden för tillfället, haha
    Ha så skoj ikväll/Kramen

    SvaraRadera
  7. Paula: "Fniss" jodu det var lite mycket rymdmiljö , kallt men kul

    SvaraRadera