2010-07-05

Regn och regn

Och hör och häpna, det kommer regn! Vad lustigt, inte har det väl regnat i sommar?! Det blir till att mysa på. Eventuellt ett återbesök till biblioteket för att förnya en bok till mig. Den går ut den 7 denna månad och det gick inte alls att göra ett omlån via nätet, det verkar som om man kan göra det själv tre gånger men sedan är det stopp. Har ju lånat Maisie Dobbs - Med lätta bevis som aldrig verkar bli utläst verkar det som! Trögare utläsning får man ju leta efter. Förhoppningsvis så kommer de beställda filmerna idag. Längtar något så fasligt efter dem. Pojkarna har fått - En natt på museeum, svenskt tal.

6 kommentarer:

  1. Böcker får bara förlängas via nätet tre gånger. Så är det på alla folkbibliotek. Hoppas det går att ordna via ett besök.

    Kram

    SvaraRadera
  2. znogge:
    Japp bara tre gånger var det, har fixat en vanlig förlängning via biblioteket så nu hinner jag läsa ut den =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad är det jag läser, regnar det hos dig! Kan man få låna några droppar, om det går så vill jag beställa dem till natten för på dagen vill jag att solen ska skina.
    Här hos mig skiner solen från en klarblå himmel.
    Härliga underbara sommar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland är det bra med regn så att man får göra lite annat, som att låna böcker t ex.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Lotta:
    Jo det har regnat en hel del här uppe men det blev strålande solsken på kvällen..sååå vackert så =)
    Håller med dig, ska det regna kan det gått göra det på natten när man sover så det kan vara fint väder på dagen, dock inte föör varmt "fniss"
    Sommaren är underbar, men personligen gillar jag våren bäst när allting spirar, sommaren går så fort över
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gafflan:
    Så sant så, dåligt väder ger resultat i bokläsning eller annat mysigt, hittade en hel del på bibblan, grabbarna..jag har lite svårt med att låna böcker, separationsångest från böckerna förstår du
    Kramiz

    SvaraRadera