2010-07-08

Ett litet steg bakåt

Det som jag trott varit en bristning i blodkärlen visade sig istället vara en muskelbristning! Inte undra på att det gör ont, stasar och trycker överallt. Har varit igång lite med grabbarna idag, inte lekt men kört bil och stått när vi kommit hem, dte är tillräckligt, är så ofantligt trött i benen så det är inte sant. Tycker det är sämre idag än det igår. Filmerna har kommit så det blir till att mysa framför teven ikväll! Det ska bli sååå skönt. Läkaren sa att det kunde ta mellan 4-6 veckor innan muskeln har blivit bra igen.. så två veckor till med detta. Det är bara till att härda ut, jag vet åtminstone vad det är nu och det gör det hela lättare att bära. Men det ska verkligen bli skönt när allt detta är över. Smörjer med Oridus, tar alvedon, duschar kallt och använder is mot svullnaden och till natten ska jag stoppa extra kudden under madrassen istället för under knät för det motverkar syftet.

Ha det gott alla vänner därute!

6 kommentarer:

  1. Stödstrumpa kanske inte vore helt fel ändå??? Det finns ju olika sorter...Kram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Hur uppkom det hela? Gjorde du dig illa när du sprang eller kom det bara som en blixt från klar himmel? Sade just till maken idag att jag inte begriper hur toppidrottarna orkar hålla motivationen uppe när de ibland går skadade i åratal. Just nu har väl alla fri-idrottare problem med skador, måste vara frustrerande.
    Krya-på-dej-kram

    SvaraRadera
  3. Mia:
    Stödstrumpa vore något men vad sjuttsingen kostar de då? Måste kolla upp det för det är inte kul att gå och stå just nu..
    Kramiz!!

    SvaraRadera
  4. Paula:
    Det är ju det som är så knepigt! Jag gjorde ingenting förutan att gå när jag kände att det brände till så fasligt. Tänkte på samma sak om idrottarna.
    Tusen tack för kramen, värmer massor ska du veta vännen!
    Skickar tillbaka en stor kram!

    SvaraRadera
  5. Jag fick en muskelbristning för något år sedan. Det gjorde vansinnigt ont och det tog nog några veckor innan det blev bra.

    Skönt att filmerna dök upp!

    Kram

    SvaraRadera
  6. znogge:
    Det var efterlängtade filmer som kom vill jag lova!
    Då vet du hur det känns "ler". Man är så liten när kroppen blir skadad man inser hur lyckligt lottad man varit INNAN man fått en skada.

    Kram!

    SvaraRadera