2010-06-12

Sommarlov!!

Nu är det äntligen sommarlov. Pojkarna tog en ordentlig sovmorgon imorse och jag fick en skön tid för mig själv, klockan 8.30 hörde jag dem små prata med varandra. Vi har sett lite teve tillsammans och ätit frukost. Har ingen aning om hur dagens schema av aktiviteter ser ut annat än utevistelse, kanske blir det till att cykla till hästarna en bit bortanför oss som brukligt, de är underbart vackra och snälla, även om det finns en "Besserwisser" i en hage, han bestämmer över de andra två och ger dem ett och annat bett när han vill ha allt själv.
Det enda som är trist är att E alltid bränner sig på brännässlor i närheten, nu har vi dock fixat "handskar" till dem båda för att förhindra detta vid nästa besök.

Gårdagens skolavslutning var hur underbart fin som helst. Barnen sjöng och var jätte duktiga. Och kanon fina. Tog en massa bilder men publicerar inte dem för det är så många andra barn med på bilderna. Mitt i allt så träffade jag på min biologiska farbror J och hans fru B samt deras sondotter M! Det var sååå kul att träffa dem och få några ord med dem.
Pojkarnas pappa hade också kommit på avslutningen, det var första gången han var med och det var ju också en speciell händelse. Sedan var det ett späckat schema tillsammans med honom innan han åkte vid 15.00 tiden på eftermiddagen. I det hela så var det en fantastiskt rolig dag!

Ha en underbar lördag alla!

4 kommentarer:

  1. Kände plötsligt att även jag skulle vilja gosa med hästar en stund. Lugna sansade mjuka godoftande hästar.

    Har inte varit hästmänniska förut... det kommer mer och mer. Fast med tre hundar i släptåg så kutar väl pållarna långt till skogs. Speciellt som valpen skäller och ska ställa allt :)

    Önskar er en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar vy du lagt upp här? Är det från Irland eller Skottland tro? Dit längtar jag, har aldrig kommit iväg men ännu inte gett upp hoppet.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Nina:
    Vilken härlig bild du fram manar när du beskriver era vovvar! Jag har alltid älskat hästar, spciellt sedan westernfilmer, har velat äga en själv och rida runt! Mmm, tyvärr finns varken pengar eller plats för att förverkliga detta så det blir till att "låna" hästar.

    Ha en skön helg ni med!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Paula:
    Visst var den fin! Ger frihet och inspiration. Kan mycket väl tro att det är en Skottsk bild, älskar deras natur, den påminner väldigt mycket om den norrländska naturen!

    Skulle gärna vilja åka dit jag med!
    Kram!

    SvaraRadera