2010-05-22

Jaqueline Winspear



Jaqueline Winspear är född och uppvuxen i grevskapet Kent i England men bor numera i San Francisco, Kalifornien med sin man. I Sverige har tre böcker om Maisie Dobbs översatts till svenska men det finns totalt sju böcker.

  • Maisie Dobbs - översatt : Maisie Dobbs
  • Birds of a feather - översatt : Med lätta bevis
  • Pardonable lies - översatt : Lögnen
  • Messenger of truth - engelsk
  • An incomplete revenge - engelsk
  • Among the mad - engelsk
  • The mapping of love and death - engelsk

2 kommentarer:

  1. Jag började med en ny bok igår, Linwood Barcley "Utan ett ord"...tror den har potential faktiskt...den handlar om en 14-årig flicka som vaknar en morron och hela hennes familj är borta..det är i alla fall så den börjar. Du vet, jag hinner inte läsa så många sidor innan jag somnar... =))
    Stor, varm pingstkram till dig, ja till er alla!!!

    SvaraRadera
  2. Mia:
    Den lät verligen spännande..
    När det gäller kvällsläsning i sängen så är det ett kapitel som jag inte törs ge mig in på längre "fniss", innan pojkarna kunde jag läsa ut en bok utan att jag somnade, nu behöver jag bara läsa några sidor innan bokstäverna liksom tonar iväg =))

    Skickar tillbaka en stor och varm pingstkram till dig med!!

    SvaraRadera