2010-05-18

Aldrig är det nog bra!

När ska människan bli nöjd? I detta fall kan jag naturligtvis bara föra min egen talan och den säger detta:
Det är för varmt!! Jojo, säger någon, var det inte nyss för kallt? Det stämmer bra det men när det från den ena dagen till den andra blir tvärvarmt då gillar jag inte alls det. Värmen ska komma lite försiktigt. På en internetsida med väder står det att min stad ska ha 16 grader varmt, uppdatera era tjänster säger jag. Det är 21 - 24 grader varmt ! Det är i mitt tycke lite för varmt när man ska hålla igång i sönernas tempo utomhus.

Sommaren är hett efterlängtad av mig det ska jag inte sticka under stolen med, men att springa och sparka fotboll i 24 graders hetta..mjaa det är lite föör tungt. Resultatet blir en enorm spänning i huvudet. Å andra sidan vad gör man inte för dessa underbara filurer?!
Först ut är i alla fall äta ute innan diverse aktiviteter startar..

Njut alla !

6 kommentarer:

  1. Jag gillar också sommaren bäst men när det blir för varm så orkar man inte riktigt med sig själv. Idag har vi sol här med sådär en 15-16 grader varm och så blåser det kallt. Brrrr men skönnnt. Vår i lagom dos så att man hinner vänja sig liksom :D

    SvaraRadera
  2. Gafflan:
    Det är skönt med de stunderna när det blåser kyligt under varma dagar. Absolut det ska vara lagom dos. När det blir så här tvärt varmt så medföljer det ofta medfölja en viss tunghet i mitt huvud och migrän, inte alltid i den ordningen dock.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar riktig värme så här får det gärna bli upp mot 30 grader. Men jag vill att det ska komma gradvis för tvära kast i temperaturen mår vi sällan bra av.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Znogge:
    Absolut, gradvis förändring är allra bäst. Snön har ju legat kvar till slutet av förra veckan. Nu är det bara att vänta på allt smältvatten som ska fylla på vara vatten som stiger till översvämmningen

    Kram

    SvaraRadera
  5. Sv: Angående Signatur under blogginläggen.
    Jag gick in på http://fixa-din.blogspot.com
    Under rubriken Alla Inlägg rullade jag ner till "egen signatur i blogginläggen" och följde instruktionerna. Man kommer in på en annan sida som heter mylivesignatur.com. Jag hade båda dessa sidor uppe plus min egen blogg för att lätt kunna växla mellan olika sidor.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  6. Gafflan:
    Tusen tack för beskrivningen, ska kika på det under morgondagen..okej lite senare idag då hehe klockan är för mycket nu och jag ska ruusa i säng!

    Kram!

    SvaraRadera