2010-04-08

Morgonstund

Ordspråket morgonstund har guld i mund är ett bra och sanningsenligt ordspråk. Jag har alltid varit en pigg och alert person som inte legat länge i sängen när jag vaknat. Hur mycket jag än försökt att somna om har det alltid misslyckats, det längsta jag sovit till är nog 10.00 och det är gånger som jag kan räkna på ena handens fingrar. Idag startade dock morgonen onödigt tidigt även för att vara mig. Vid 04.15 var R klarvaken och kunde inte somna om, den rann tårar nedför kinden och han var så ledsen att han inte kunde somna om, stackarn. Klockan blev 5 och han hade inte somnat, istället hade han fått ont i magen, jag klev upp och gjorde ett rån och sedan gjorde han ett nytt försök att somna men när klockan var 6 var det dags för toaletten och där satt han en lång stund, tillbaka i sängen trodde jag att han skulle somna men icke sa nicke så vi steg upp vid 7.30. Han har inte sovit men i alla fall vilat i sängen från 5 fram tilldess vi steg upp, det blir spännande att se hur dagen blir nu, tack och lov är han ju större nu.

Fördelen med sådana här tidiga morgnar är att man hinner mer, dagen blir lite längre.

Ni skulle förresten se mig idag, jag har ju fått jättefina tofflor av sönerna när jag fyllde år och imorse när jag skulle ta på mig dem så hittade jag bara en där jag lämnat dem. Så nu traskar jag runt i huset med en fot instucken i en skön toffel medan den andra bara har en socka "fniss". Begriper inte alls vart den tagit vägen. Ibland undrar jag om det inte finns småknytt i detta hus som busar med att gömma allehanda saker, det är inte bara toffeln som försvunnit utan en hel del andra grejor har "förlagts".

Eller så är den enklaste förklaringen att jag varit så otroligt disträ att jag inte minns vart jag tagit av mig toffeln. (det sistnämnda förekommer också med jämna mellanrum).

Jag önskar er alla en skön dag idag!

4 kommentarer:

  1. Hoppas tofflan kommer till rätta men det brukar vara så med det mesta.

    Morgonstund är väl bra men för tidia är inte så kul. Speciellt inte om man blir väckt av ledset barn...

    Hoppas dagen blir gladare nu!

    SvaraRadera
  2. Znogge:

    Tofflan har inte kommit tillrätta ännu "suck" och morgonens abrupta start har följts av feber för R och E som är allt annat än pigga..

    Det var väl egentligen bara väntat men nog är det lika tungt för det, mamma ska ju vara på bådas ställen precis samtidigt!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men ååååh så fint du har det här nu!! Vad du är duktig som kan fixa o trixa...är lite avundsjuk ;-))
    Hmmm...lilla vännen, inte kan du väl ha tagit av dig ena toffeln på ett ställe och den andra på ett annat...????? Eller??? Njae, det är nog nån som retas med dig tror jag...nån lite hustomte... :-))

    SvaraRadera
  4. Mia:

    Tack vännen för komplimangen! Det är kul att byta bakgrund och trixa lite, just det här temat kan man ju hämta hem och sedan gå in på sin bloggs inställningar =) men tror inte att den fungerar på blogg.se men det finns en annan sida har jag för mig, men nu har jag inte namnet på den i huvudet så klart..hmmm.

    Det finns nog både hustomte och annat här i huset och på bushumör, ett och annat har försvunnit, från min toffel till andra klädespersedlar hihi, nåja den kommer väl fram med tiden.

    Kram!

    SvaraRadera